Deel dit artikel
-

Emerce Conversion: de testcultuur van Squla

Door de coronapandemie kreeg ook Squla, dat oefenprogramma’s voor kinderen maakt, te maken met een enorme toeloop. Van de ene dag op de andere stroomde het aantal leerlingen toe. “We moesten onze servercapaciteit snel aanpassen,” vertelt Caroline Henneman, Head of Marketing & Growth van Squla op Emerce Conversion.

De coronapandemie heeft Squla stevig op de kaart gezet. “Wij boden het product al gratis aan tijdens schooluren, maar hebben die beperking met corona opgeheven. Heel wat ouders konden zo kennismaken met het platform.”

Wat de gevolgen zullen zijn van de corona voor Squla is mogelijk pas in het najaar goed in te schatten, als het onderwijs weer gewoon klassikaal wordt gegeven en duidelijk zal worden of leerlingen te kampen hebben met achterstanden. De verwachting is wel dat meer ouders gebruik zullen maken van het platform.

Toen Henneman begon bij Squla was er niet duidelijk sprake van concrete conversie-doelstellingen en beleid om de conversie te verbeteren. Dat is inmiddels veranderd. “We hadden een grote groep mensen die Squla wel wilde gebruiken, maar dat toch niet deden,” zegt Henneman. “Dat was toch al gauw zestig procent.”

Kleine veranderingen bleken in eerste instantie al voldoende om een deel van deze potentie te ontsluiten. “We hebben maandelijkse en jaarlijkse abonnementen, maar als een schooljaar startte werd het maandabonnement uitgezet,” aldus Henneman. “Het was best spannend, maar we hebben bij het begin van het schooljaar op een gegeven moment ook weer maandabonnementen aangeboden en zagen dat het meteen resultaat had.”

Een andere aanpassing was de knop Bestel, waarop gebruikers niet durfden te drukken omdat ze dan bang waren dat ze meteen aan een abonnement vastzaten. Bestel werd daarom Prijs. En Demo zorgde ook voor verwarring en werd Neem een kijkje.

Squla durft nu veel meer dan in het verleden, legt Henneman uit. “Als testen niet meteen resultaat opleverden stopten we er alweer mee, terwijl je in dat geval gewoon wat langer moet testen.”

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond