Deel dit artikel
-

Emerce Digital Marketing: EasyToys wil zijn producten wegzetten via serieuze content

EasyToys, leverancier van seksspeeltjes, wist met behulp van affiliate marketing effectief in te spelen op COVID-19, vlak voor Black Friday. Het lukte ze de producten ‘smaakvol’ weg te zetten tijdens dit jaarevenement, met als resultaat een ROAS (Return On Advertising Spend) van 1184 procent.

Robin Bodde en Jord Nater vertellen op Emerce Digital Marketing hoe ze een effectieve affiliate campagne hebben neergezet voor vier landen in slechts één maand tijd. Door het aanbrengen van diversiteit in het kanaal zorgde dat EasyToys ervoor dat men de klantreis scherper kreeg.

Smaakvol wegzetten wil zeggen dat men geen campagnes draaide via pornosites, maar bijvoorbeeld bij Cosmopolitan, dat door een jongere doelgroep wordt geconsumeerd.

Doel van de campagne was ook om het taboe te doorbreken dat nog steeds rust op de producten. “Er zijn nog steeds affiliates die niet met ons willen werken, hetzelfde geldt voor sommige personeelswinkels. Daarom proberen we onze zichtbaarheid te vergroten, onder meer met het sponsoren van FC Emmen.”

EasyToys betaalt meer voor inhoudelijke content dan voor een directe verkoop. “Wij betalen voor toegevoegde waarde,” zegt Bodde van EasyToys.

In de toekomst wil men ook campagnes draaien in het VK, Spanje en Italie. Wel met inachtneming van cultuurverschillen, zegt Bodde. “Sommige Europese landen zijn nog wat preuts”.

Het gesprek Zo behaalde EasyToys in één maand tijd een ROAS van 1200% met affiliate marketing is na registratie gratis te bekijken.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond