Deel dit artikel
-

Emerce Digital Marketing: Het vegan evangelie van Iglo

Iglo koos bewust voor digitaal om zijn veganistische submerk Iglo Green cuisine onder de aandacht van de jonge consument te brengen. “Tv hebben we nog steeds nodig voor het massabereik, maar we zijn dichter op online conversie gaan zitten,” zegt Sophie Swagemakers, Brand Manager van Iglo Nederland op Emerce Digital Marketing.

Iglo probeert al enige tijd de veganistische klant te bedienen. “De markt is daar echt rijp voor,” zegt Swagemakers. “Je ziet het schap in de supermarkten steeds meer uitbreiden.”

Er komt steeds meer vraag naar vleesalternatieven, vooral onder jongeren. “Wat bij digitaal ook belangrijk is zijn de veranderingen in het retaillandschap, denk aan Picnic of Gorillas. Het zijn nog relatief kleine markten, maar we willen daar wel deel van uitmaken.”

De klantreis is online ook anders, zegt Swagemakers. “Bij de supermarkt is het vriesvak ongeveer het laatste wat je tegenkomt omdat je niet wilt dat de producten ontdooien, bij online bestellen maakt dat niet uit. Dat betekent een andere invulling van de klantreis.”

Scherpe, creatieve digitale campagnes kunnen grote impact op je merk hebben qua beleving en bereik, ook met beperkte budgetten. En dat is nodig, want Iglo kampt nog met het volgens Swagemakers onterechte imago dat vriesproducten minder gezond zijn dan verse producten.

De video Hoe zet je als merk een sterke online branding neer? is na registratie gratis te bekijken.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond