Deel dit artikel
-

Emerce Digital Marketing: ‘Voeg branding en performance samen’

Performance en marketing moet je combineren om meer marketingresultaat te behalen. Dat zegt Celine Merckx, Manager Digital Marketing bij Fingerspitz Online Marketing (part of Handpicked Agencies) bij Emerce Digital Marketing.

Performance Branding is het samentrekken van de teams Branding en Performance Marketing. Het consistent vertellen van het grotere merkverhaal door beide teams levert een efficiëntere besteding van het marketingbudget en tijd op en zorgt voor een snellere impact met het merk, aldus Merckx.

Het bestaat al een tijdje, maar het krijgt volgens Merckx nog onvoldoende aandacht. “Je ziet nog vaak gescheiden werelden voor performance en branding. Branding is doorgaans beter in story telling en het bereiken van de juiste doelgroep, performance in het inkoppen. Maar je merk gaat echt groeien als de inspanningen worden gecombineerd.” De funnel wordt niet sneller, maar wel beter.

Haar eigen bureau, van oorsprong gericht op performance, maakte tijdens corona te transitie.

Het samenvoegen van de expertises zal in het begin wel meer overleg vergen, “maar je plukt er later de vruchten van.”

De presentatie Grow with The Flow met Celine Merkx is na registratie gratis te bekijken.

 

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond