Deel dit artikel
-

Emerce Digital Wholesale: Personalisatie bij Sligo

Sligro Food Group, met als belangrijkste klanten de horeca, verschuift van traditionele groothandel naar datapartij. Met vernuftige rekenmodellen krijgen zowel klanten als leveranciers waardevolle inzichten, vertellen Met Koos Schepens, Manager Marketing Automation bij Sligro en Erwin van Oosten, Head of Client bij Building Blocks, bij Emerce Digital Wholesale.

Sligro zat al jaren op een berg goud, vond het bedrijf. Klanten bestellen zowel online als fysiek in de groothandel, en daaruit zijn bepaalde patronen af te leiden. “De kunst was om klein te beginnen,” zegt Schepens.

Natuurlijk had het bedrijf al wel inzicht in het soort klant. Maar het doel was om bijvoorbeeld een persoonlijk assortiment aan te bieden voor bijvoorbeeld visrestaurant of vegarestaurant. “We zijn basaal begonnen door iets meer verdieping aan te brengen,” zegt Schepens.

Sligo was zo trots op de persoonlijke mails dat dit ook aan klanten werd medegedeeld. “Dat werd niet overal op prijs gesteld en we hadden het ook niet moeten zeggen. We zijn niet

Sligro Food Group, met als belangrijkste klanten de horeca, verschuift van traditionele groothandel naar datapartij. Met vernuftige rekenmodellen krijgen zowel klanten als leveranciers waardevolle inzichten, vertellen Met Koos Schepens, Manager Marketing Automation bij Sligro en Erwin van Oosten, Head of Client bij Building Blocks, bij Emerce Digital Wholesale.

Sligro zat al jaren op een berg goud, vond het bedrijf. Klanten bestellen zowel online als fysiek in de groothandel, en daaruit zijn bepaalde patronen af te leiden. “De kunst was om klein te beginnen,” zegt Schepens.

Natuurlijk had het bedrijf al wel inzicht in het soort klant. Maar het doel was om bijvoorbeeld een persoonlijk assortiment aan te bieden voor bijvoorbeeld visrestaurant of vegarestaurant. “We zijn basaal begonnen door iets meer verdieping aan te brengen,” zegt Schepens.

Sligo was zo trots op de persoonlijke mails dat dit ook aan klanten werd medegedeeld. “Dat werd niet overal op prijs gesteld en we hadden het ook niet moeten zeggen. We zijn niet geïnteresseerd in persoonlijke profiel, maar willen het aankoopgedrag analyseren.”

De mogelijkheden worden de komende tijd verder uitgewerkt. Zo wil men ook kunnen voorspellen wat vanuit bepaalde promoties de afzet wordt.

in persoonlijke profiel, maar willen het aankoopgedrag analyseren.”

De mogelijkheden worden de komende tijd verder uitgewerkt. Zo wil men ook kunnen voorspellen wat vanuit bepaalde promoties de afzet wordt.

De presentatie Personalisatie bij Sligro: van traditionele groothandel naar voortrekker in de keten is na registratie gratis te bekijken.

 

 

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond