Emerce E-Commerce Live: Zou jij ongezien een auto online kopen?

Auto.nl verkoopt auto’s op een unieke wijze. Zonder showroom, zonder opdringerige verkopers, zonder verborgen kosten en zonder onderhandeling. Een volledig digitaal proces waar klanten lovend over zijn. Toch gaat het in de branche niet vanzelf. Meerdere andere aanbieders zoals Carvana, Cazoo als ook Carnext trekken zich terug uit Nederland of zijn zelfs helemaal gestopt. Het lijkt erop dat dealers wel geld verdienen, maar de zogenaamde disruptives niet.
Hoe ben je succesvol in een productcategorie waarin het gepercipieerde risico groot is? Hoe pas je je business aan de gewenste customer journey van de klant? En hoe belangrijk is service in dit model? Jaap Cuperus van Auto.nl doet zijn verhaal op Emerce E-Commerce Live! op 7 juni in de Beurs van Berlage.
Op 7 en 8 juni organiseert Emerce weer zijn jaarlijkse tweedaagse over e-commerce (7 juni) en marketing (8 juni). Bij Emerce E-commerce Live! hoor je het eerst: wat zijn de trends die we de komende vijf jaar gaan zien. Wat zijn de bottlenecks in de branche en wat zijn de beste solutions?
Hoor hoe merken als ABN AMRO, TikTok en Adidas e-commerce uitdagingen te lijf gaan, schuif aan bij een van de roundtables van experts en netwerk met meer dan 1500 medebezoekers.
Unilever heeft afgelopen jaar een grote reorganisatie doorgemaakt waarbij de onderneming in vijf groepen is verdeeld en Digital Commerce, Media & Digitale Marketing zijn geïntegreerd tot een nieuwe functie: DMC. Het doel is om interne silo’s te doorbreken en te zorgen voor een optimale data gedreven klantreis. Pieter Olierook van Unilever vertelt daar meer over. Hij is nu DMC Lead voor Nutrition in bepaalde markten.
Dopper is een impact gedreven bedrijf met één duidelijke missie: het strijdt tegen plastic wegwerpwaterflessen om de oceanen te beschermen tegen plasticvervuiling. Dopper levert duurzame herbruikbare waterflessen, de Dopper Water tap, educatieve programma’s en awareness projecten. Aan de hand van concrete voorbeelden vertelt Rochelle van de Looij hoe je ook in de e-commerce keten een positieve impact kunt maken.
Gen Z-ers en millennials kijken twee keer zoveel TikTok dan streaming en televisie. Korte video is daarom dé manier om een nieuwe doelgroep aan je te binden en je bedrijf en producten tot leven te brengen. Maar Instagram en TikTok zijn geen commerciële catalogi, je moet er wel een echt, authentiek en persoonlijk verhaal vertellen. Hoe je dat doet? Media expert Kirsten Jassies komt met inspirerende voorbeelden.
Een oude bekende keert terug op de EEL podium. Hoogleraar Bedrijfskunde RSM/Erasmus Universiteit en zelfstandig consultant Cor Molenaar schetst de toekomst van de retail.
Hoe bind je als non-profit de jonge generatie aan je organisatie en hoe maakt deze generatie zo makkelijk mogelijk impact? Pascal Lansink van KWF Kankerbestrijding zoomt in op de ontwikkeling van het digitale platform Bundle een samenwerking tussen zes goede doelen. Ook ING komt aan bod: eenvoudig doneren aan goede doelen via de ING bankieren app.
Emerce E-Commerce Live! vindt 7 juni plaats in de Beurs van Berlage in Amsterdam. Kaarten vind je hier. Een early bird ticket kost 135 euro.
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond