Emerce E-Commerce Platforms: de buitendienst gedigitaliseerd

Groothandel Brand Masters deed zaken op de vertrouwde manier, met een buitendienst die bij de klant aan tafel schoof en orders uitschreef. Inmiddels is er een bestelplatform waarmee het bedrijf ook de internationale markt op wil gaan. Stefan Buitenhuis en Sander van Steenpaal van De Nieuwe Zaak en Brand Masters vertellen er meer over in de videocollectie Emerce E-Commerce Platforms.
De groothandel ontwikkelt naar eigen zeggen verleidelijke food, drinks en non-food concepten op verrassende plekken in non-food retail (zoals bijvoorbeeld discountketens, doe-het-zelfzaken en multimediaketens).
Specifieke foodproducten, maar ook een groeiend aantal producten in Home & Personal Care, lenen zich uitstekend voor verkoop op atypische plekken. Die verrassing speelt mee in de impulsaankoop, naast prijs en presentatie.
‘Toen ik oktober 2021 bij het bedrijf kwam, lag er de opdracht om de
groei van de afgelopen tien jaar voort te zetten. Dat konden we niet meer op de oude manier doen, we moesten digitaliseren,’ zegt Sander van Steenpaal
Ook was het belangrijk om de loyaliteit van klanten te laten toenemen en daarmee ook het aantal orders.
‘Het allermoeilijkste is om het gedrag van mensen te veranderen. Maar je ziet de progressie in kleine stappen omdat mensen zien dat het werkt. De verkopers begeleiden klanten nu veel meer bij het online bestellen.’
De presentatie Hoe je digitaal transformeert als ‘digitaal’ niet in je organisatie-DNA zit is na registratie gratis te bekijken.
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond