Emerce E-Commerce: Zeeman gaat voor de kanalenmix

“Je moet zijn waar je klant zit.” Alex Bloemendal, eCommerce manager van Zeeman, maakt er bij Emerce E-Commerce Videocollection geen geheim van dat zijn bedrijf niet op bol.com zit om geld te verdienen. De discountketen moet het hebben van betaalbare producten.
“Ik hoef niet uit te leggen dat het online verkopen van een theedoek van anderhalve euro met alle logistieke kosten van een PostNL of een andere bezorger best lastig is,” zegt Bloemendal.
Zeeman zit om bol.com vanwege de kanalenmix, benadrukt Bloemendal. “Als de optelsom gezond is, gaan we ermee door. Maar je moet niet louter naar het rendement van een kanaal kijken.”
Zeeman heeft buiten de 500 Nederlandse winkels ook nog veel buitenlandse vestigingen, maar op Amazon zit de keten nog niet. “We doen alles op zijn Zeemans, goed doordacht. Op dit moment is het nog niet aan de orde.”
Belangrijker vindt Bloemendal de omnichanneluitdaging. De keten heeft er geen moeite mee om geretourneerde producten in de winkel te leggen. De winkel is zelfs een integraal onderdeel van retourstromen.
Volg de klant, is wat Bloemendal tijdens het gesprek met Ronald ter Voert telkens benadrukt. “De klant verandert elke dag, net als de maatschappij. Er gebeuren telkens dingen die je niet verwacht. Wie had tien jaar geleden gedacht dat we mobiel zouden winkelen? Ik heb 25 jaar ervaring in e-commerce, maar leer elke dag.”
De presentatie E-commerce modellen is na registratie gratis te bekijken.
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond