Deel dit artikel
-

Emerce eDay: E-commerce in China uitgediept

Binnenkort beginnen de grote e-commercefestivals in China weer. Miljarden euro’s worden verdiend in een kwesties van uren. Op Emerce eDay kijk je met Ashley Galina achter de schermen. De verhalen van deze chinakenner staan garant voor bergen inspiratie voor de feestmaanden die ons nog te wachten staan.

Ashley Galina deelt op eDay, dat loopt van 8 tot en met 29 oktober, inzichten waar Nederlandse e-commersianten de vingers bij kunnen aflikken.

Haar sessie is hier te bekijken.

Observanten van e-commerce in het verre oosten weten hoe ingrijpend anders China is dan in westen. Waar wij denken dat we een historische voorsprong hebben, daar laten Chinezen zien waar we zonder conventies zouden kunnen zijn. Technologisch gezien denkt men echt op grote schaal en vind je overal in de keten wel sporen van kunstmatige intelligentie terug.

Naar de eindgebruiker toe speelt entertainment en video een grote rol in het verkoopproces. Dat varieert van productdemonstraties door winkelpersoneel (soms zelfs CEO’s) tot dagen durende gefilmde koopjes- en prijzenfestivals met batterijen aan sterren op het podium. Maar het begrip ‘ster’ is ook maar een rekbaar begrip, want slimme marketeers gebruiken het bereik van ‘kleine’ vooral specialistische influencers. Juist vanwege hun expertise hechten hun volgers waarde aan hun koopadviezen.

In een interview met gastheer Ronald ter Voert neemt Ashley Galina Dudarenok, eigenaar van marketingbureau Chozan, het publiek aan de hand door dit voor ons onbekende landschap. Zij is hier juist als een vis in het water. Bij Alibaba was ze lid van het Global Influencer Entourage tussen 2017 en 2019, bij JD lid van de Global China Experts Group in 2018 en bij Tencent werkte ze met de mede-oprichter aan de plannen voor marktbetreding in Europa tussen 2017 en 2019.

*) Emerce eDay vindt dit jaar plaats op 8 oktober en is virtueel gratis te volgen. De presentaties en lezingen zijn daarnaast ook on demand terug te zien.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond