Deel dit artikel
-

Emerce eDay: Nederlandse YouTube-sterren op het podium

Enzo Knol, Bardo Ellens en David Harms niet op het scherm maar op hetzelfde podium. Volgende week op eDay. Samen zijn ze goed voor bijna een miljoen abonnees op YouTube en tweehonderd miljoen views.

Los van elkaar bouwden deze drie Hollandse creatievelingen afgelopen jaren een groep trouwe volgers op waar menig tv-producent jaloers op zou zijn. Simpelweg het format van het werk van dit drietal kopiëren is echter geen optie voor professionele mediamakers. Karakter en persoonlijkheid laten zich niet in een spreadsheet vangen.

Volgende week donderdagmiddag tijdens eDay gaat de drie videomakers met elkaar en het publiek in gesprek over hun werkwijze, fans, adverteerders, verdienmodellen en de toekomst. Hun Amerikaanse tegenhangers verdienen miljoenen dollars en moeten er niet eens over denken om zich in het keurslijf van de traditionele tv-wereld te steken.

Kort voor het optreden van de jonge Nederlandse mediamakers gaat Leona Farquharson van YouTube in op hoe haar bedrijf als videonetwerk opereert en anderen als zodanig laat werken. De manager Strategic Partnerships schetst hoe zij de toekomst van online video in grote lijnen voor zich ziet.

Links:

 

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond