Deel dit artikel
-

Emerce eFashion: Instagram belangrijkste platform voor fashionistas

Instagram ontwikkelt zich hoog tempo tot een inspiratie- en verkoopplatform voor de mode-industrie. Dat blijkt uit cijfers die Instagram deze week zelf naar buiten heeft gebracht.

Voor het onderzoek (pdf) werd gekeken naar gebruikers in Frankrijk, Duitsland, Italië, Spanje en het Verenigd Koninkrijk.

Europese Instagrammers met belangstelling voor mode, plaatsen gemiddeld drie keer meer berichten dan andere gebruikers van de app. Ook bekijken ze vaker foto’s en berichten van anderen.

Modeliefhebbers volgen ook veel meer profielen dan de gemiddelde Instagrammer. Vooral Britten springen er in dit opzicht uit. Fashionistas hebben gemiddeld 270 volgers.

Een op de drie Instagrammers heeft ook aankopen gedaan. Inspiratie leidt tot actie, zegt Instagram er zelf over. 78 procent van de Instagrammers die worden verleid tot het installeren van een app doen dat. 58 procent van de campagnes op Instagram leidt tot conversie.

CaptureInstagram leeft vooral op tijdens mode-evenementen als de New York Fashion Week, London Fashion Week, Milan Fashion Week of Paris Fashion Week. Tijdens New York Fashion Week creëerde Tommy Hilfiger eerder dit al een zogenoemde Instapit omgeving voor mensen die foto’s voor het platform wilde maken.

De uitkomsten van het onderzoek komen wellicht niet als een grote verrassing: Instagram leent zich als vanouds voor visuele campagnes en diverse webwinkels maken al langer intensief gebruik van het sociale netwerk.

Het gebruik van hashtags is daarbij essentieel, zegt Nicole Barclay net Net-A-Porter in het Instagram rapport: hashtages als denim, kant, strepen, suède en fringe deden het deze zomer erg goed. Experts raden drie berichten per dag aan, ochtend, lunch of avond.

Diverse sprekers op Emerce eFashion in Amsterdam, onder wie Anju Madan (The Cirqle), zullen het vandaag gaan hebben over influencer marketing via sociale platforms.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond