Deel dit artikel
-

Emerce eFashion: Twintig procent mobiel verkeer Vente Exclusive

Het mobiele bezoek aan winkelclub Vente Exclusive gaat als een hockeystick omhoog. In 2010 kwam nagenoeg nul procent verkeer uit mobiel, vandaag de dag bijna twintig procent.

Toch vertaalt die rap stijgende mobiele interesse niet naar extra omzet. “Het betaalproces is het probleem. Consumenten wilen iDEAL en dat bestaat niet op mobiel.” Dat zei Noortje de Bruijn van Vente Exclusive vanochtend op Emerce dagcongres eFashion in Amsterdam.

“Drie procent van de omzet komt uit mobiel. Dat kanaal is goed voor 18,3 procent van het totale verkeer.”

Het vijf jaar oude bedrijf is een online besloten modewinkel. Wie er wil winkelen, moet eerst lid worden. Leden kopen er nieuwe spullen tegen tientallen procenten korting. “Sommigen zetten de wekker om vier uur ’s ochtends om te voorkomen dat het aanbod op is. Het hoogtepunt van de transacties ligt ’s ochtends tussen negen en tien uur.”

Uit cijfers die De Bruijn toonde, blijkt dat de acquisitiekosten op Facebook hoger zijn dan op Google. “Maar we kijken naar deze kosten in combinatie met de waarde die een klant op langere termijn oplevert. Dan blijkt dat nieuwe leden die via Facebook kwamen een grotere klantwaarde vertegenwoordigen.”

Foto: Jerine Lay (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond