Deel dit artikel
-

(Emerce Engage) Geen kanalen, maar de mens centraal

Omnichannel, een heerlijk corporate modewoord. Dat vindt althans Coen Olde Olthof van KPN. Zelf ziet hij de mens als het nieuwe kanaal. Een uitdagende visie voor een bedrijf waarbij kanaaldenken al jaren tot de bedrijfsvoering hoort. Op 11 december deelt Olde Olthof zijn ervaringen op Emerce Engage.

Olde Olthof begon in 2012 aan zijn taak om KPN ‘een meer online bedrijf te maken’. ‘Het is een beetje volgens het syndroom van de gekookte kikker: er veranderen allerlei kleine dingen, maar als je in die verandering zit heb je dat vaak niet door’, vertelde hij vorig jaar aan Emerce.

Vroeger had je print, televisie en allerlei distributiekanalen in de winkel – nu gaan mensen dat kanaal vormen. Grote bedrijven vertrouwen we niet meer en reclame geloven we niet. ‘Maar ik heb dat andere kanaal waar ik kan zien hoe het echt zit en wat andere mensen er van vinden. Heb ik een vraag, krijg ik een antwoord.’

Op dat kanaal zitten hele andere filters en er gelden andere wetten. Transparantie en eerlijke content zijn sleutelbegrippen. Op de vraag wat dat voor KPN betekent, antwoordt Olde Olthof dat ze ‘allereerst actief in die kanalen moeten worden’.

Coen Olde Olthof is Senior Vice President Marketing & Online bij KPN. Hij werkte eerder voor Getronics, waar hij tot 2011 onder meer vice president marketing & portfolio was. Hij ziet de noodzaak om als dienstverlener continu in contact te staan met klanten, en wil de mens als kanaal meer betekenis geven binnen KPN.

Emerce Engage wordt gehouden op 11 december in Amsterdam. Tickets zijn hier verkrijgbaar.

Deel dit bericht

1 Reactie

Robbert

Aha, KPN heeft de memo inmiddels ook ontvangen….*zucht*

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond