Deel dit artikel
-

Emerce Fashion: ‘Personalisatie is belangrijk, maar inspiratie ook’

Iedereen is het er over eens dat personalisatie de volgende belangrijke slag in e-commerce optimalisatie is. Maar staar je er niet op blind, waarschuwt Stefan van Opstal van Tweakwise op Emerce Fashion. Inspireren is minstens zo belangrijk.

Tweakwise is gespecialiseerd in conversie optimalisatie voor webwinkels. De software van het bedrijf laat bezoekers het assortiment doorzoeken en filteren en toont dan enkel nog relevante producten en content.

Klanten zijn onder meer fonQ en kleertjes.com. Die laatste heeft in een A/B test een omzetstijging van dertig procent gerealiseerd met personalisatie.

Maar personalisatie kan ook een valkuil zijn, zegt Van Opstal. “Je moet een mix zien te bereiken van personalisatie en inspiratie. Laat ook nog steeds dingen zien die een grotere groep interesseren. Je ziet die aanpak ook bij de grote contentplatforms als Netflix, die ook nog content tonen die niet bij je profiel horen. Als je iemand alleen maar in een hokje stopt, dan heb je ook kans dat je wat mist.”

Inspiratie kan onder meer door middel van video en Instagram achtige presentaties. Sortering van producten gebeurt vaak nog op alfabetische volgorde, maar is niet verstandig. Bij fashion spelen ook de seizoenen een belangrijke rol of de actualiteit van de dag.

In Tweakwise komt het laatst bekeken product altijd bovenaan te staan, met aanvulling van soortgelijke artikelen ter vergelijking, en rekening houdend met merkvoorkeuren.  “We hebben ook supermarkten als klant. Daar is de ordergeschiedenis belangrijk, omdat je bepaalde artikelen vaak opnieuw bestelt.”

De presentatie van Tweakwise is na registratie gratis te bekijken.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond