Deel dit artikel
-

Emerce Payment & Checkout: nooit meer langs de kassa

Websuper Picnic wil dat hun klanten in de toekomst nooit meer op de betaalknop hoeven te drukken. Dat vertelt Jelmer Borst van Picnic bij Emerce Payment & Checkout.

Vanaf vandaag zijn diverse presentaties rond online betalen beschikbaar, onder meer van Tim van de Langkruis (Adyen), Loes Daniels (Experiencegift) en Viveka Söderbäck (Klarna).

Het is geen toeval dat bestellen bij Picnic alleen via het app kan, en niet via het web. “Het voordeel van de app is dat bestaande klanten altijd ingelogd zijn, en snel kunnen bestellen,” zegt Borst.

Maar Picnic heeft wel wat uitdagingen. Vaak bestellen klanten nog wat bij voordat de bestellingen worden bezorgd. “Andere bedrijven rekenen pas af nadat alle bestellingen zijn opgesteld, maar wij willen wel de zekerheid kunnen bieden dat het artikel kan worden geleverd.”

Een andere uitdaging is dat er ook nog een omgekeerde geldstroom is. Picnic betaalt steevast statiegeld voor ingeleverde flessen.

Na de eerste bestelling kunnen klanten er nu al voor voor kiezen om achteraf te betalen, met automatische incasso. Een andere optie die Picnic onderzoekt zijn abonnementen waarbij voor een vast bedrag per maand besteld kan worden. Verder zou Picnic herhalingsaankopen kunnen inschatten en automatisch verrekenen.

“We zijn al een heel eind verder dan toen we begonnen,” zegt Borst.

De presentatie Hoe Picnic met klantfocus en data de betaalpijn verhelpt is na registratie gratis te bekijken.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond