Deel dit artikel
-

Emerce Research publiceert de Nationale CRO Monitor 2019

Emerce Research brengt vandaag de eerste Nationale CRO Monitor 2019 uit, een kwalitatief onderzoek onder meer dan 100 specialisten en beslissers op het gebied van conversie-optimalisatie.

Er valt nog veel te winnen op het gebied van conversie-optimalisatie, aldus de respondenten. Desgevraagd geven ze de status van CRO in Nederland gemiddeld een 6,3, eigenlijk niet veel meer dan een krappe voldoende.

De CRO-professionals geven aan dat er een tweedeling is in Nederland. Aan de ene kant staan grote organisaties, die middels veel bezoekers grote hoeveelheden data ontvangen, veel technieken toepassen en voorop lopen. Maar aan de andere kant zijn er ook veel organisaties, met name in het MKB, die er niks mee doen.

Opmerkelijk is ook dat ruim een op de drie (35%) van de organisaties die personalisatie toepast, geen strategie of proces heeft gedefinieerd om consumentendata te verzamelen die later gebruikt kan worden voor personalisatie. Daarnaast weet 13% niet of er een strategie of proces gedefinieerd is.

Niettemin is vrijwel iedereen (98%) het er over eens, dat investeringen in CRO zich vanzelf terug verdienen. De belangrijkste CRO-tools zijn zaken als customer insights research, feedback, hypotheses, data, UX- en A/B-testen.

Het dertig pagina’s tellende onderzoeksrapport gaat verder in op actuele trends, de vraag wanneer CRO toegevoegde waarde levert, welke de grootste conversieboosters zijn, welke de populairste tools zijn (incl. gebruikspercentages) en hoe CRO in organisaties wordt toegepast (“De grootste groep organisaties (17%) voert gemiddeld gezien niet iedere maand een test uit.“).

Voor de Nationale CRO Monitor 2019 hebben in totaal 104 professionals met een gemiddelde leeftijd van 39 jaar vragen beantwoord. Van hen was 65% man en 35% vrouw. Van deze respondenten heeft 58% de afgelopen twaalf maanden zelf testen opgezet of bedacht en 41% heeft ook zelf testen uitgevoerd. Ruim twee op de drie van de respondenten is werkzaam aan klantzijde en houdt zich bezig met het verbeteren van de conversie van de eigen organisatie. 32% werkt aan bureauzijde en helpt dus andere organisaties de conversie te verbeteren.

Deel dit bericht

1 Reactie

Pieter Koenis - Always be learning

Interessant artikel en onderwerp. Er wordt snel aan A/B-testen gedacht bij de term CRO, maar zoals het artikel omschrijft dragen customer insights research, feedback, hypotheses, data, UX-testen ook bij aan conversie optimalisatie. Heel goed.
Idee voor een volgende monitor: Hoe customer centric zijn Nederlandse organisaties?

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond