Emerce Retail: de nieuwe app van HEMA

Midden in de corona pandemie lanceerde HEMA haar nieuwe app met een duidelijke focus op shoppen in combinatie met haar loyaliteitsprogramma. En in februari 2022 was de volledige app ook geschikt voor onze zuiderburen. De app is voor klanten én voor HEMA een groot succes gebleken, maar waarom eigenlijk? Je hoort het van Floor Brink Voerman en Pieter Jongerius van Fabrique tijdens Emerce Retail op 14 april in Maarssen.
Fabrique tekende voor het design, Q42 voor de ontwikkeling. De belangrijkste verandering is dat de app voor het shoppen niet meer naar de mobiele website verwijst. Je blijft in de app, vertelde Thijs Schouten, head of online trading, HEMA een jaar geleden aan Emerce. ‘Daardoor kun je sneller en makkelijker naar de verschillende functionaliteiten. Zoals de producten of je klantenpas. Ook hebben we het gebruik intuïtiever gemaakt.’
In het verleden had HEMA app vooral loyalty-klanten op het oog. Met de punten die zij spaarden, konden klanten vouchers kopen. Ruim 95 procent van de mensen die de app hebben gedownload, is loyalty-klant. De focus van de nieuwe versie van de app is dan ook geweest om ervoor te zorgen dat deze klanten hun punten ook echt kunnen besteden.
Je kunt met de app zelf shampoo bestellen door de lege shampoofles te scannen. Ook handig: het ‘faven’ van favoriete producten. Door de koffie die je graag koopt bij je favorieten aan te merken, hoef je niet steeds weer op zoek naar dat product, maar kun je het altijd direct herbestellen.
Emerce Retail vindt 14 april plaats in InnStyle in Maarssen. Je bestelt hier kaarten.
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond