Emerce terug in de Beurs van Berlage met twee topevenementen

Na twee jaar keert Emerce komende week terug in de Beurs van Berlage in Amsterdam met twee topevenementen E-Commerce Live! en Digital Marketing Live! Dé happenings voor duizenden nieuwsgierige en ambitieuze marketing, media en e-commerce professionals. Wat kun je verwachten?
E-Commerce Live! en Digital Marketing Live! vinden plaats op woensdag 1 en donderdag 2 juni. Er zijn niet minder dan zeven podia, van groot tot klein, waar je tegelijkertijd wordt bijgepraat over nieuwe ontwikkelingen, al dan niet aan de hand van thema’s als online advertising, analytics & data, marketplaces 2.0, customer loyalty, tech, conversion, fulfillment & logistics, payment & checkout, e-commerce platforms, cross border. search, e-mail marketing & automation en mobiel.
Elk evenement telt zeker 50 sprekers, paneldiscussies en inspiratie cases. Vergeet de ronde tafel sessies niet. Hier kun je in kleine kring gerichte vragen stellen aan experts.
De kleinere zalen vind je op de eerste verdieping. Op de begane grond vind je de sponsors en de catering die – let op! – niet inbegrepen is bij de prijs.
Voor elk evenement worden 1500 tot 1700 bezoekers verwacht.
Enkele hoogtepunten van E-Commerce Live!
Het aandeel omnichannel klanten is veel groter dan alleen hun online omzet doet vermoeden. Succes online maakt succes offline. En andersom. Het is daarom cruciaal om deze hybride klantreizen goed te begrijpen. Zeker bij supermarkt Jumbo. En Tim Hehenkamp vertelt waarom.
Bedrijven worden steeds vaker geconfronteerd met het veranderende betaalgedrag van consumenten. Tijdens een panelsessie hoor je experts over nieuwe betaaloplossingen en nieuwe verkoopkanalen. Met MultiSafePlay, online bank Knab en Currence, de organisatie achter iDEAL.
Hoor de nieuwste trends in online shopping van marktvorser GfK. Er wordt ingegaan op de verwachte ontwikkelingen in online, mobiel & crossborder shoppen en online identificatie op basis van actuele cijfers.
De digitale revolutie is een consumenten revolutie. Beautymerk L’Oréal noemt zich daarom tegenwoordig een digitale service organisatie. David Lorié vertelt hoe het bedrijf algoritmes en augmented reality inzet om persoonlijke diensten te realiseren.
De afgelopen jaren heeft ‘social commerce’ een enorme vlucht gemaakt. Denk aan Instagrams Checkout-functie tot TikToks Shopify-integratie, sociale platformen zetten alles op alles om de gehele customer journey binnen de eigen muren van het platform te laten afspelen. Maar hoe zorg je dat je als merk optimaal van deze ontwikkeling profiteert? Dat hoor je van Jeffrey Kloezeman van
Gospooky.
Onlangs trad nieuwe wetgeving rondom het verbieden van nepreviews in werking. Kieskeurig.nl is al jaren een open reviewplatform en heeft strenge controles en een reputatie hoog te houden. Raimon Gort van Kieskeurig.nl vertelt alle ins en outs.
Enkele hoogtepunten van Digital Marketing Live!
Ooit gehoord van ING Digital Squads? Een club van digital sales experts die continu bijblijven op hun vakgebied. Maar hoe maak je die ontwikkeling van skills leuk én met veel impact op de dagelijkse praktijk? Martine Barbier-Westhuis weet meer.
Hoe maakt IKEA de stappen van een fysieke winkel naar Social Commerce om ook voor een jongere doelgroep aantrekkelijk te blijven? Je hoort het van Brigit Moens.
Influencer marketing leek lange tijd voorbehouden aan retailers. Toch kun je hier ook als dienstverlener je doelen goed mee bereiken. In 2021 zette Univé samen met Brand Ambassadors de campagne #zozorgenwevoorelkaar op, als onderdeel van de campagne voor de zorgverzekering. Luister naar contentspecialist Jessica Westdijk.
Smartphones zijn niet meer weg te denken. Ook voor online aankopen groeit het aandeel mobiele gebruikers. Dat optimalisatie voor mobiel om meer vraagt dan alleen een responsive design, blijkt uit talloze experimenten. CRO-Specialist en webanalist Simone Neeling van VodafoneZiggo geeft uitleg.
Door de samenwerking met de ID&T Groep wist sportdrank merk Aquarius tijdens de pandemie hun online media bereik met maar liefst 38 procent te laten stijgen. Uit de data bleek dat er een sterke match was tussen de doelgroep van Aquarius en het festical Defqon.1. Jack van Mourik licht de case toe.
Beide evenementen zijn gratis voor Emerce leden. Niet-leden betalen 240 euro.
Kaarten bestel je hier voor DML! en hier voor ECL!
Foto’s Peter Boer
De Beurs van Berlage is het beste te bereiken met het openbaar vervoer. Amsterdam CS is een paar minuten lopen verwijderd. Je kunt in de buurt van de Beurs van Berlage parkeren, maar dan betaal je wel de hoofdprijs.
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond