(Emerce TV): ‘AI nu al onmisbaar bij performance marketing’
Ook de wereld van digitaal adverteren verandert razendsnel door de opkomst van AI. Of het nu gaat om het creëren van gepersonaliseerde advertenties of het lokaliseren van je boodschap, AI biedt enorme kansen. Zegt Tim Sommer, Country Manager Netherlands & Nordics bij Taboola, bij Emerce TV.
Het grootste misverstand is dat nog vaak wordt gedacht dat AI mensen of hun taken gaat vervangen, terwijl de kracht juist de samenwerking tussen mens en machine is.
Sommer komt met enkele sprekende voorbeelden, zoals omzetten van foto’s naar bewegend beeld of het lokaliseren van content. Je kunt verschillende creatieve uitingen afstemmen op gewoonten in diverse landen. ‘Je kunt de best practises van die landen in je content verwerken, bijvoorbeeld door achtergronden te wijzigen of te bepalen of een bepaalde uiting wel kan volgens de regels van dat land.’
Wat ook al in de praktijk gebeurt is dat bij performance marketing automatisch via AI kan worden bekeken of een site van een bepaalde partners wel het gewenste resulaat oplevert. ‘Dat moest je in het verleden handmatig doen.’
Zijn tip: werk samen met partners die al langer AI ervaring hebben en wees transparant over wat je met AI kunt bereiken.
Video AI in Digital Advertising, kosten besparen en creaties lokaliseren,
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond