(Emerce TV): ‘B2B marketing mag best sexy zijn’

Contentmarketing is hot. Merken buitelen over elkaar heen om de meest pakkende campagnes te produceren. Het moet snappy, sexy en snel. Er zijn al B2B organisaties die contentmarketing hebben omarmd, maar voor velen blijft het ingewikkeld. Want werkt die snackable content wel voor B2B? Is het de investering waard?
‘Zorg eerst dat je je brandstory op orde hebt’, zegt Fleur Willemijn van Beinum in de collrectie B2B Digital vanuit een zoomverbinding vanuit Italië waar zij werkt als zelfstandig contentstrateeg.
Van Beinum adviseerde KLM, OneFit, Ikea, Nationale Nederlanden en ABN Amro. Ze vervulde docentschappen bij Beeckesteijn en Nijenrode en leverde bijdragen aan KLM, Delta Lloyd en eBay. Ze bekleedde eerder de rol van Global Contentstrateeg bij Unilever voordat ze zelfstandig werd.
Er zijn momenteel duidelijke verschillen tussen B2B en B2C marketing. B2B is doorgaans heel formeel, maar Van Beinum raadt aan om ‘je’ en ‘jij’ te gebruiken. “B2B moet gaan over welk probleem je kunt oplossen, je moet niet gelijk met het product beginnen.”
B2B marketing vergt ook tijd. “Kijk naar je budget voor de komende drie jaar. Houd rekening met een budget van 30.000 euro voor het eerste jaar.”
Zij raadt het gebruik van whitepapers af. “Mensen willen liever zelf onderzoeken, en de inhoud is via Google doorgaans niet te vinden. Toon je passie en laat zien dat je verstand hebt van de sector waarin je werkzaam bent.”
De video Snackable content voor B2B. Werkt dat? is na registratie gratis te bekijken.
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond