Deel dit artikel
-

(Emerce TV) De beste CX op basis van data, socials en computer visie

Squaremoon is een Nederlands bedrijf dat op een vernieuwende manier data en socials inzet om de klantervaring van bedrijven en merken te verbeteren. Van content, campagnes tot merkpositionering. Zo helpt het bedrijf onder meer het FD om artikelen dusdanig in beeld en taal te brengen dat ze beter aansluiten bij de lezer.

“We zijn best wel niche,” zegt oprichter Nick Kuiper van Squaremoon op de vraag of er veel concurrenten zijn. “Ook de snelheid waarmee we werken is redelijk uniek.”

Het verklaart wellicht de grote namen onder zijn klanten: KLM, Mariott, Van der Valk hotels en Rituals om er enkele te noemen.

Het bedrijf combineert vrijelijk beschikbare data (geen persoonsgegevens) in combinatie met inzichten uit socials om de CX te optimaliseren.

KLM wilde bijvoorbeeld een meer datagestuurde manier vinden om de juiste beelden voor hun campagnes te vinden. Er werden bestemmingsbeelden in meer dan 50 landen geanalyseerd.

Voor Van der Valk werd de dynamische advertenties voor Facebook geoptimaliseerd. Squaremoon claimt een duidelijke meetbare toename in de conversie.

“Facebook wordt vaak afgeschilderd als iets dat wordt afgedaan, maar qua bereik kun je echt niet om Meta heen. Andere platforms krijgen mijns inziens te veel hype voor wat ze leveren,” zegt Kuiper.

Kuiper eindigt met een paar tips: je moet gelijk aandacht trekken met schermvullend beeld en korte tekst. De meeste content wordt namelijk mobiel geconsumeerd.

De video De beste CX op basis van data, socials en computer vision is na registratie gratis te bekijken.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond