Deel dit artikel
-

(Emerce TV) Ook bol is al negen jaar retailmedia

Bol heeft nog geen plannen om zijn retail media activiteiten uit te breiden naar de winkels van moeder Ahold, waaronder Albert Heijn. “We zien zeker relevante kansen, maar voorlopig beperken we ons tot de site van bol zelf,” zegt Joshua Thiel, hoofd Retail Media, in de videocollectie Retail Media.

Onder retailmedia wordt namelijk ook verstaan het plaatsen van advertenties en gesponsorde producten op retailsites, iets wat bol trouwens al een kleine negen jaar doet.

“De eerste jaren hebben we onze partners moeten overtuigen dat adverteren niet iets vies is voor een platform,” zegt Justin Sandee, Director Commercial Development bij bol, in een aparte video. “De winkelbeleving staat nog steeds voorop, maar dat was in het begin best lastig om uit te leggen. Maar als je partner 5000 bent met een stoel is het best lastig om bovenaan te komen.

Bol biedt verschillende tools: sponsored products, display advertising, social advertising, video advertising en custom made landingspagina’s. Elke tool kunnen verkooppartners in elke fase van de klantreis inzetten, 25 procent van de bezoekers van bol is nog niet op zoek naar een bepaalde categorie. Die kan je inspireren door retail media in te zetten op de landingspagina van bol.

Bol denkt dat het belang van retailmedia is toegenomen sinds Google 1 procent van hun third-party cookies heeft uitgezet. Dat vertaalt zich in dit geval naar 30 miljoen potentiële klanten die je mogelijk niet meer kan bereiken. Maar dus wel via retailmedia

Die boodschap is kennelijk geland bij de partners, want volgens Thiel ‘blijft de markt groeien’. Volgens Justin Sandee kan bol ook veel met data die wordt verzameld. De klantreis van advertentie naar aankoop kan immers in detail worden gevolgd. “We kunnen laten zien hoe lang jij als adverteerder aanwezig bent in de zoekresultaten. Of welke producten in een winkelmandje worden gestopt en welke niet. Met die gegevens kunnen wij beter media-advies geven.”

De video ’s Retail media van experiment naar strategische pijler en Closed loop measurement binnen Bol Retail Media is na registratie gratis te bekijken.

 

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond