Deel dit artikel
-

(Emerce TV) De experimenteercultuur van Sligro

Hoe zorg je voor een cultuurswitch in je organisatie als het gaat over optimalisatie van je platform? Van best practice naar eigen practice: Foodservice groothandel Sligro heeft in één jaar tijd haar experimentele cultuur aangewakkerd. AB testen is intussen een breed gedragen begrip bij de groothandel en CRO is op de kaart gezet. Kim Beniers vertelt er meer over aan Glen Schrijver in de videocollectie Digital Wholesale.

Kim Beniers is CRO lead bij Sligro, heeft net als al haar medewerkers passie voor koken en eten. “Daar gaat het al gauw over bij sollicitatiegesprekken,” vertelt ze.

Haar organisatie heeft een experimenteercultuur aangemeten om de Sligo website te verbeteren. “Met klantinzichten stellen we hypotheses op die we valideren. In het afgelopen jaar hebben we de meerwaarde ontdekt van a/b testen.

Het is vanuit het e-commerce team begonnen en verder uitgebreid naar alle online afdelingen. “Dat is ook mijn advies: begin met het laaghangende fruit, dus kleinschalig.”

Sligo is op deze manier continu bezig met platformoptimalisatie aan de hand van data analyses, experimenten en kwalitatieve onderzoeken.

Er zijn 53 experimenten gedaan, waarvan er 23 winnaars waren. “Verliezers zijn er ook, die voelen pijnlijk, maar geven vaak evenveel duidelijkheid.”

Een winnaar was een experiment rond het aanmelden van nieuwe klanten. Daar hadden nogal eat klanten moeite mee omdat de nadruk lag op het aanvragen van een klantenkaart. “Nu bieden we een veel duidelijkere ingang.”

De video De experimentatie cultuur van Sligro is na registratie gratis te bekijken.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond