Deel dit artikel
-

(Emerce TV): Hoe Vandemoortele zijn naamsbekendheid vergroot

Een samenwerking van voedingsbedrijf Een samenwerking van voedingsbedrijf Vandemoortele met De Nieuwe Zaak heeft geleid tot een verbetering van veertig procent in conversies. Frank Beke en Niek Oerlemans bespreken bij Emerce TV de uitdagingen en kansen die bedrijven tegenkomen bij de overgang van een traditionele naar een digitale organisatie.

Vandemoortele bestaat al meer dan honderd jaar. ‘We leveren kuipjes margarine aan de horeca, maar ook de frituurvetten komen van ons vandaan, evenals de croissantjes die je bij de supermarkt ziet liggen,’ zegt Oerlemans, digital marketing en media lead bij Vandemoortele Nederland.

Hij is verantwoordelijk voor de complete online klantervaring, en het versterken van de merkpositionering van zowel de B2B als B2C merken. En dat is best een uitdaging. ‘We hebben een buitendienst, maar we kunnen niet alle 40.000 horecazaken bezoeken, dus de vraag was: hoe kunnen we die digitaal bereiken?’

Vandemoortele, van oorsprong een familiebedrijf uit Gent, zag dat klanten blogs en YouTube gebruiken voor inspiratie, en e-mail om op de hoogte te blijven van die trends. ‘Daar liggen kansen om de relatie met onze klanten te verstevigen.’

Met behulp van een volwassenheidsmodel en digitale experts begeleidde De Nieuwe Zaak Vandemoortele in het efficiënter inzetten van hun marketingbudget door voortdurend te experimenteren met programmatic media. Door de integratie van upper-funnel marketing, zoals social media, met zoekmachine-advertenties (SEA) is de merkbekendheid vergroot.

De video Merkbekendheid verzilveren in commercieel succes met programmatic is na registratie gratis te bekijken

 

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond