(Emerce TV): ‘Neem implementatiepartner bij marketing automation’

Hoe kies en implementeer je de juiste Marketing Automation Software? Marketingspecialisten van New York Pizza en Air Miles delen hun ervaringen in de videocollectie Marketing Automation.
Wanneer is data-activatie de juiste weg? En wanneer een volledig Customer Data Platform? Head of Digital bij New York Pizza Jorn Vriend boog zich kort geleden over deze en andere vragen voor een marketing automation-traject bij de restaurantketen. “Wij leveren zelf rechtstreeks aan de klant en die klant goed leren kennen is een belangrijke voorwaarde. Daarbij kijken we onder meer naar de bestelgeschiedenis.”
Doel van marketing automation is onder meer om de klanten te informeren over het tijdstip van de bestelling.
Bij Air Miles wordt marketing automation onder andere ingezet om klantgerichte campagnes te ondersteunen. Head of Marketing Frank Brouwer legt uit hoe zij tot de keuze voor deze werkwijze zijn gekomen en schroomt niet om knelpunten te benoemen.
Want beiden moeten toegeven dat het traject minder eenvoudig is dan het lijkt. De specialisten raden aan om ten minste een implementatiepartner aan te trekken voor de begeleiding. Er wordt wellicht in het begin nog te vaak op een wonder gerekend.
Bedrijven voelen zich als een kind in een snoepwinkel, maar het duurt even voordat kwaliteit kan worden geleverd op basis van de kwaliteit van de data. New York Pizza moest zelfs besluiten om hun database systemen te veranderen.
Brouwer: ‘Er moest gekoppeld en ontkoppeld worden en oude ystemen worden opgeruimd. We zijn met weinig mensen, dat is ook een valkuil voor kleine ondernemingen, als je veel projecten moet beheren, heeft dit echt wel aandacht nodig.”
De video Marketing Automation: do’s en don’ts van New York Pizza en Air Miles is na registratie gratis te bekijken.
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond