[Emerce TV] Sanitairkamer kiest voor overzicht

Klanten geven online steeds grotere bedragen uit en hebben steeds meer behoefte aan verschillende manieren van betalen. Bij Sanitairkamer komt er bij 95 procent van de betalingen geen kassa meer aan te pas. Met zo’n 10.000 transacties per maand werd het tijd voor een nieuwe betaalaanbieder. Jelle van Nieuwenhuizen, manager finance & IT, legt uit waarom die keuze op Pay viel.
Sanitairkamer is in de loop der jaren flink gegroeid, maar koppelde in de loop der tijd steeds vaker nieuwe betaalpartners aan. “We hadden weinig overzicht, en wilden nieuwe betaalwijzes toevoegen. De integratie van offline en online betalingen was ook wel een uitdaging,” aldus Van Nieuwenhuizen.
Een Big Bang, dat was het doel van de reorganisatie bij Sanitairkamer op het gebied van betalingen. “We hadden wel wat twijfels, het was spannend om alles in een keer te veranderen. Je ERP en webshop gaat volledig op de schop. Het is niet helemaal foutloos gaan,, maar de logistiek kon doordraaien en uiteindelijk is het goedgekomen.”
Terugbetalingen bij retouten kan voortaan beter geregeld worden. Van Nieuwenhuizen: “Mensen sturen toch nog vaak bestellingen terug omdat ze bijvoorbeeld een andere kleur willen. Dan moet je snel terugbetalen om te voorkomen dat de klantenservice daarmee belast worden, in het verleden moesten we dan vaak uitzoeken via welk kanaal er betaald was. Wij hadden daar zelfs iemand voor die daar de hele dag mee bezig was.”
Voor zakelijke klanten is het nu mogelijk om achteraf te betalen via onder meer Biller.
Michel Wams van Pay adviseert webwinkels die hun betaalinfrastructuur willen vernieuwen om zich goed te orienteren. “Neem je betaalverwerker niet als laatste mee. Die is een spin in het web.”
De video Sanitairkamer kiest voor overzicht en flinke tijdwinst refunds met Pay is na registratie gratis te bekijken.
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond