Deel dit artikel
-

(Emerce TV) ‘We waren als Boels net zo gefragmenteerd als Coolblue’

Boels is één van de grootste specialisten in het verhuren van bouwmateriaal, gereedschappen en machines in Europa. Hands-on, een snelle 24/7 service en bereidheid om nét die extra stap te zetten, dat kenmerkt de Boels mentaliteit. Met 840.000 verhuuritems was het noodzakelijk om de digitalisering een tandje hoger te schalen, vertelt Bjørn Kreijen, Group Director Digital & E-commerce bij Boels, bij Emerce TV in de collectie Digital Experience Platforms.

Boels Rental doorloopt sinds een paar jaar een grote digitale transformatie. Zowel in organisatie, systemen als klantbehoefte.

Boels begon in Sittard in 1977 als klein lokaal verhuurbedrijf. Onder de hoede van Bjørn Kreijen heeft Boels initiatieven ontwikkeld op het terrein van marketing intelligence & analytics, segmentmarketing, campaign management, communicatie en online marketing.

“We hadden ooit negentig verschillende websites, een beetje zoals Coolblue. Dat leidde tot veel fragmentatie en het was moeilijk om te crosssellen. Het hoofdplatform was aan vernieuwing toe.” Met als extra uitdaging dat de verhuurde spullen ook teruggebracht moeten worden.

Inmiddels is zijn afdeling uitgebreid tot een man of dertig intern en 50 extern, die werken met een headless CMS. “Doe niet alles tegelijk,” adviseert Krijen. “Knip het zoveel mogelijk op, denk aan cloud en API’s. We hebben ook change managers aangetrokken om hert traject te begeleiden.”

De video Journeys tot de macht drie, vanuit klant, organisatie en techniek is na registratie gratis te kijken.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond