Deel dit artikel
-

Emesa investeert miljoenen extra in Duitsland

Het moederbedrijf van VakantieVeilingen.nl, Emesa, investeert miljoenen euro’s in media om zijn Duitse merk Aladoo bekender te maken.

Een groot deel van het extra budget gaat naar performance advertising, zoals affiliatemarketing en Google AdWords, maar er zullen ook campagnes worden gevoerd op radio en televisie. Het ligt voor de hand dat de campagnes hand in hand gaan met de online uitingen. De leiding van Emesa was gisteren niet in de gelegenheid om nadere toelichting te geven.

Net als in Nederland bij VakantieVeilingen.nl kunnen Duitsers bij Aladoo.de bieden op onder meer reizen, hotels, restaurants, beautycenters, bungalows en concerttickets (één miljoen tickets per jaar). De partnerbedrijven die dat aanbieden krijgen een vooraf vastgestelde vergoeding. VakantieVeilingen alles daarboven. In 2012 deed het bedrijf zo 2,5 miljoen transacties.

Sinds 2010 is het actief in Duitsland.

Emesa is in handen van investeringsbedrijf Cyrte, dat ook een deel van het vermogen van John de Mol beheert.

Over online- en offlinereclame zei Marc Muller afgelopen voorjaar in een interview met Emerce magazine: “De vraag is echter hoe tv-reclame converteert naar de eigen online verkoop. Onze partners kopen nu mediaruimte in om tickets en verblijven te verkopen. Als je ze naar de conversie vraagt, dan weten ze dat niet, want het exacte effect van tv-reclame is niet bekend. Dat is een kans. Wij willen naar een model toe waarbij de partner mediaruimte inkoopt en wij het rendement garanderen. Eigenlijk spreken we over media in de brede zin van het woord. Eind 2013 zul je daar de eerste resultaten van zien.”

Foto: bloomsburys (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond