Deel dit artikel
-

Emoji-marketing nog in de kinderschoenen

Diverse startups met namen als Snaps, Emogi en Swyft doen pogingen om de invloed van emojis, GIFs en stickers (plaatjes) meetbaar te maken.

Evan Wray, medeoprichter van Swyft Media, zegt tegen Digiday dat het gebrek aan meetbare gegevens op dit gebied een groot probleem is voor merken. Het bedrijf werkte met Ford en Dell om emoji en stickers in campagnes te verwerken.

Voor online advertenties zijn er voldoende tools beschikbaar om het bereik en de conversie te meten, maar niet voor emoji’s. Deze tekentjes zijn echter even belangrijk als likes bij Facebook, maar omdat er zoveel van zijn is er nauwelijks greep op te krijgen. Terwijl merken graag ook het sentiment van consumenten willen meten.

Emoji-marketing op dit moment ook nog grotendeels in de kinderschoenen. Het is goed voor merkbekendheid, maar het genereert niet direct extra siteverkeer. Om die reden is de belangstelling van adverteerders op dit moment nog niet erg groot.

Deel dit bericht

2 Reacties

M

Emoji-marketing? Really?

Nou

Wat een onzin. Wanneer gaan adverteerders zich realiseren dat mensen het niet per definitie leuk vinden om met een willekeurig merk te interacteren ‘puur omdat het kan’. om nog maar van de geringe waarde die dit biedt niet te spreken.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond