Deel dit artikel
-

Energiemaatschappijen stoppen samenwerking callcenter Callsure

Een Turks callcenter dat voor verschillende Nederlandse energiemaatschappijen werkt, had lange tijd instructievideo’s voor het personeel op een openbaar videoplatform staan. Hierdoor werd zichtbaar dat er trucs gebruikt worden om een maandbedrag zo laag en aantrekkelijk mogelijk te presenteren.

Callsure, het desbetreffende bedrijf, laat weten dat door vragen van Radar alle energiemaatschappijen hun samenwerking met dit callcenter hebben stopgezet.

Veel persoonlijke gegevens, zoals NAW-gegevens, bankrekeningnummers, telefoonnummers, de huidige energieleverancier en soms zelfs het energieverbruik van potentiële klanten, waren in de video’s te zien.

Onder meer Eneco, Mega Energie en Greenchoice huurden deze partij in voor de werving van nieuwe klanten.

Door de dalende energieprijzen zag Radar afgelopen half jaar een toename in het aantal klachten over telefoontjes voor energiecontracten. Consumenten kregen onder meer contracten opgestuurd met een valse handtekening. Ook werd een maandbedrag beloofd dat vlak voor het ingaan van het contract ineens verdubbeld werd en er werd gerekend met een enkele meter, in plaats van een dubbele. Daardoor komt het voorschotbedrag lager uit.

Radar vroeg Eneco in juni al naar een samenwerking met Callsure. Toen verklaarde de energiemaatschappij niet met het Turkse callcenter samen te werken. Echter afgelopen week bleek het bedrijf daarna toch in zee te zijn gegaan met het Turkse callcenter, dat naar eigen zeggen vijftien vestigingen in Turkije heeft.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond