Deel dit artikel
-

Engeland: Vanaf 30.000 volgers ben je een infuencer

De Engelse toezichthouder op de reclamemarkt Advertising Standards Authority heeft bepaald dat wie op socialmedia dertigduizend of meer volgers heeft, kan worden beschouwd als een influencer.

Dat vloeit voort uit een zaak tegen een Britse lifestyleblogger met 32.000 volgers op Instagram.

Afgelopen februari besprak zij in de foto-app een van de producten van Sanofi, Phenergan Night Time-tabletten. Omdat dit een medicijn is, enkel verkrijgbaar met recept, is promotie ervan verboden.

De blogger in kwestie stelt dat ze in vergelijking met beroemdheden een zeer bescheiden hoeveelheid volgers heeft en daarom geen ‘celebrity endorsements’ kán doen. De Advertising Standards Authority is het daar niet mee eens en stelt dat de niet bij name genoemde influencer regelmatig producten promoot en dus het werk van een influencer doet. Met een publiek van 30.000 kwalificeert ze ook als celebrity.

Foto: pony rojo (cc)

Deel dit bericht

1 Reactie

Ad

Haha heel goed, deze “influencers” verzieken keihard de jeugd.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond