Eredivisie koopt Endemol uit
Eredivisie CV heeft het belang van EndemolShine (Banijay) in Eredivisie Media Marketing CV (EMM) overgenomen. EMM is verantwoordelijk voor de gezamenlijke exploitatie van de mediarechten van de eredivisie en eredivisieclubs.
Het gaat om een belang van 8,82 procent. Hierdoor groeit de participatie van de Eredivisie CV van 35,28 procent in EMM naar 44,1 procent.
De overige aandeelhouders in EMM zijn The Walt Disney Company (51%) en de KNVB (4,9%).
Volgens Eredivisie CV sluit de geplande overname goed aan op de toekomstplannen ‘richting een professionele league-organisatie en de verdere waardeontwikkeling van het Nederlands voetbal’.
Deel dit bericht
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond
1 Reactie
Josti
Ik snap eigenlijk niet zo goed waarom de Eredivisie NV niet alle rechten zelf gaat exploiteren. Van TV uitzendingen tot gebruik van data tot gebruik van de naam etc etc. Veel lucratiever volgens mij.