Deel dit artikel
-

‘Essilor wil Brille24 voor tientallen miljoenen’

Lenzenfabrikant Essilor staat op het punt om webshop Brille24 te kopen van Nucom Group, de venturetak van het Europese mediabedrijf ProSiebenSat.1.

Het overnamebedrag zou ergens in de tientallen miljoenen euro’s bedragen, zo weet de Duitse krant Handelblatt. De transactie kan in het tweede kwartaal worden afgerond. Het gaat om honderd procent van de aandelen. Sinds 2017 wordt door de eigenaar al gekeken naar een mogelijke exit uit de brillenwinkel.

Brille24 is behalve in Duitsland ook actief in België, Frankrijk, Portugal en Spanje. In Nederland is het bedrijf actief onder de naam Brillen24.nl.

Op thuismarkt Duitsland legt Brille24 het qua online marktpositie af tegen Mister Spex. Dat zou een omzet van rond de honderd mijoen euro draaien, Brille24 rond de dertig miljoen. In Nederland treft het Ace & Tate en Charlie Temple als concurrenten met een primaire online focus.

Essilor kocht in 2016 het Britse MyOptique Group, ook een Europese exploitant van brillenwinkels.

De lenzenfabrikant, een miljardenbedrijf, boekt rond de tien procent van de omzet via online kanalen. Nadere specificaties daarover worden niet gegeven in de kwartaalberichten. Het meldt enkel dat ‘online sterk groeit’.

Foto: bowwowbeach (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond