Deel dit artikel
-

eTravel: Catalogus Center Parcs wordt ‘sociaal’

Vakantiepark Center Parcs laat zijn volgende catalogus door klanten samenstellen. Dat besluit is genomen op basis van ervaringen met sociale media.

Al binnen enkele weken gaat het bedrijf via Facebook gasthoofdredacteuren zoeken, vertelde Chief Commercial Officer Paul Geraeds van Center Parcs vanmiddag op Emerce eTravel in Bussum. “Als je zo graag de dialoog met de klant wilt aangaan, mag je dat best doortrekken in al je communicatie.”

De catalogus voor verschillende landen wordt eind 2012 in een totale oplage van 1,3 miljoen exemplaren verspreid. Bij de Nederlandse uitgave gaat het alleen al om 550.000 exemplaren. De gastredacteuren bepalen de inhoud en de foto’s.

“De functie van marketeer wordt steeds meer die van regisseur”, vertelde Geraeds vanochtend. Zo heeft Center Parcs een app ontwikkeld geïnspireerd door de app van Albert Heijn. “Daarbij hebben we al vrij snel het besluit genomen om niet eindeloos te ontwikkelen, maar gebruikers de gelegenheid te geven om aan te geven wat we moeten veranderen.”

Center Parcs ziet sociale media als het belangrijkste uithangbord van het vakantiepark. “Ben je tevreden vertel het anderen, ben je niet tevreden vertel het ons”, is het adagium van het bedrijf.

De dialoog wordt niet alleen online aangegaan, maar vooral via de callcenters. “Dat levert ons nog altijd een enorm hoeveelheid kennis op”, zegt James Mennekens, CEO van de Pierre & Vacances Center Parcs Tourism Group. “Maar het betekent wel dat je iedere dag de vinger aan de pols moet houden.”

Deel dit bericht

2 Reacties

Mitchel

Slimme zet.. het ”co-creating” is een goede manier om de klanten te betrekken bij je onderneming.

Piet

Wij gaan / zijn dat ook aan het toepassen!

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond