Deel dit artikel
-

Europeanen spenderen 67 miljard euro aan online reizen

Online uitgaven voor het boeken van vluchten en hotels in Europa zullen naar verwachting dit jaar met 6,8 procent groeien naar een totaal van bijna 67 miljard euro. Dat verwacht Adobe op basis van zijn Digital Index 2016 Europe Travel Report.

Volgens het rapport is het beste moment om een Europese vlucht te boeken 48 dagen voor vertrek. Voor vluchten naar vakantiebestemmingen buiten Europa is dit 42 tot 52 dagen.

Prijzen stijgen aanzienlijk als er 7 dagen voor vertrek een vlucht wordt geboekt. De prijs stijgt dan gemiddeld met 27 procent.

Duitse reizigers profiteren het vaakst van kortingen, met een gemiddelde vluchtprijs van 71,79 euro naar de goedkoopste bestemmingen (Estland, Letland, Litouwen, Finland en Ierland). Britse reizigers betalen het meest.

Prijs geeft echter niet de doorslag bij het boeken van reizen. Wel de bestemming. Engeland, Duitsland, Frankrijk en Scandinavië blijken binnen Europa de populairste bestemmingen voor een zomervakantie, met Londen, München, Parijs en Copenhagen als populairste steden.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond