Deel dit artikel
-

Europees affilinet lonkt naar Nederlandse markt

Het Europese affilinet introduceerde woensdag zijn internationale affilinet-platform in Nederland. Met een transparant platform waarop adverteerders en uitgevers elkaar moeten vinden, hoopt het bedrijf de Nederlandse markt van affiliate-marketing te veroveren.

Het Nederlandse platform is een uitbreiding op de bestaande platforms in Duitsland, het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk, Oostenrijk en Zwitserland. "We zijn 10 jaar geleden in Duitsland begonnen. In de loop van de jaren zijn daar een aantal landen aan toegevoegd. Onze ervaring en een combinatie van de best cases uit die landen moet de blue print vormen voor de markt in Nederland", aldus Auke Boersma, Country Manager van affilinet Nederland.

Voor Europese adverteerders biedt de introductie van het Nederlandse affilinet-platform groeikansen. Adverteerders kunnen via het platform campagnes opzetten in alle Europese markten en profiteren van het bereik en de marktpositie van affilinet. Met de komst van het nieuwe affiliate-marketingplatform naar Nederland zet het bedrijf een volgende stap in zijn Europese expansie.

"De adverteerders hebben het geld om uit te geven en de uitgevers willen graag geld verdienen met hun websites." Met een transparant platform brengt affilinet adverteerdes en uitgevers bij elkaar. "In Nederland wordt er vaak achteraf een bedrag betaald voor affiliate-marketing. Waar dat bedrag dan uit bestaat, dat is niet altijd even duidelijk. Dat is een black box. Bij ons blijft dat inzichtelijk", belooft Boersma.

Het platform van affilinet maakt het mogelijk voor adverteerders en publishers om met elkaar te communiceren en elkaar te vinden. "Daarnaast kan een klant kan zelf een campagne monitoren en sturen. Desgewenst kan de affiliate-marketing gedurende de campagne worden geoptimaliseerd", zegt Boersma.

Voor affilinet de Nederlandse tak opzette, gingen er veel gesprekken met publishers en adverteerders aan vooraf om de behoefte vanuit beide partijen te proeven. Boersma: "Mediabureau’s waren op zoek naar transparantie en de mogelijkheid om eigen klanten zelf in de markt te zetten. "Mediabureau’s die een klant liever in huis houden, hoeven de klant niet aan ons uit handen te geven. Met het transparante platform bieden wij partijen de mogelijkheid om zelfstandig affiliate-marketing te bedrijven."

Uit de gesprekken bleek verder dat Publishers vooral over de grens willen kijken. "Dus kunnen Nederlandse publishers met hetzelfde platform ook Europese campagnes uit zetten in ons netwerk. Een voordeel voor een Nederlandse publisher is bijvoorbeeld dat ze een campagne uit Duitsland kunnen halen, mochten ze dat willen. Je kan over de grens werken", aldus Boersma.

De keuze voor Nederland was snel gemaakt na andere grote spelers als bijvoorbeeld Frankrijk, Duitsland en het Verenigd Koninkrijk. "Nederland is ver op de markt van internet. Er is een sterke groei te zien. Ook het grote aantal breedbandverbindingen speelt daarin natuurlijk een rol. Nederlanders kopen veel online en het betalingssysteem is goed uitgekristallyseerd. Nederland heeft veel voordelen."

In Europa zijn bij affilinet rond de 1.500 adverteerders geregistreerd naast ongeveer 400.000 uitgevers.

Deel dit bericht

2 Reacties

Joris Toonders

Gefeliciteerd heren! Vorige week een leuk gesprek gehad. De interface werkt prima en gezien de internationale activiteiten vind ik het een veelbelovend Nederlands netwerk. Veel succes…

Wim D

In Nederland hebben Cleafs, Kliks, M4n, Tradedoubler etc denk ik meer feeling met de markt en meer historie opgebouwd… Affilinet vind ik persoonlijk ook qua naam niet klinken, anyway suc6

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond