Europees directeur Twitter naar Amazon Nederland
Mark Stockx heeft na zeven jaar bij Twitter als topmanager Europa zijn functie ingeruild voor die van general manager Amazon Advertising in Nederland.
In het verleden was Stockx marktingmanager bij MTV en TMF, daarna Benelux-baas voor Habbo Hotel en vervolgens online sales director bij De Telegraaf. Zeven jaar geleden besloot hij te verhuizen naar Dublin voor een Europese salesfunctie bij Twitter en behield die positie tot mei van dit jaar.
Enkel uit zijn accounts op LinkedIn en Twitter valt af te leiden dat het zwaargewicht de overstap heeft gemaakt naar Amazon in Nederland.
Never thought I would start working for one of the biggest companies in the world from my home desk! Does building an advertising business from scratch sounds appealing? Reach out and we can have a chat. See the job specs ? pic.twitter.com/GwNZiqMVRE
— mark stockx (@marksto) May 14, 2020
Voor het Amerikaanse bedrijf is het een teken dat het serieus inzet in het optuigen van een lokale infrastructuur met retailmedia. Merken, fabrikanten en verkopers op Amazon krijgen bij Advertising de gelegenheid hun handelswaar te promoten op Amazons netwerk van eigen websites maar ook op die via SSP’s aangesloten derden. In het meest recente kwartaalbericht groeide de post ‘Overig’ met 44 procent tot 3,9 miljard dollar. Dat betreft grotendeels reclame-inkomsten. Omgerekend op jaarbasis gaat dat inmiddels richting de twintig miljard dollar.
Foto: Ashlyn Gehrett (cc)
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond