Deel dit artikel
-

Europese e-commercemarkt naar 717 miljard in 2020

Europese consumenten geven dit jaar naar verwachting rond de 717 miljard euro uit bij webwinkels en handelsplatformen.

Dat bedrag vertegenwoordigt een groei van 12,7 procent ten opzichte van 2019, aldus Thuiswinkel.org. De Europese cijfers weerspiegelen de impact die het coronavirus heeft op online verkopers, want een jaar geleden noteerde de e-commercesector nog een groeipercentage van 14,2 procent. Onder gelijkgebleven omstandigheden was er vermoedelijk meer groei geweest.

De samenvatting van het Europese onderzoeksrapport vertelt verder dat West-Europa nog steeds de meest ontwikkelde e-commercemarkt van Europa is met 70% marktaandeel van de totale b2c online omzet en het hoogste aantal online shoppers (83%), gevolgd door Zuid-Europa met een marktaandeel van 15%. Noord-Europa (7%), Centraal-Europa (6%) en Oost-Europa (1%) hebben het laagste marktaandeel.

Roemenië (30%), Bulgarije (30%) en Spanje (29%) waren in 2019 de top drie van landen met de grootste omzetgroei in b2c-e-commerce. België (7%), Ierland (7%), Oostenrijk (4%) en IJsland (3%) lieten het afgelopen jaar de minste groei zien in hun online omzet.

Foto: telekon1 (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond