Deel dit artikel
-

‘Europese groei Temu en Shein stagneert’

De helft van de consumenten in Europa’s grootste markten heeft wel eens iets gekocht bij Temu of Shein. Maar veel meer zit er niet in, zo lijkt een onderzoek te suggereren.

Bijna alle online consumenten hebben wel gehoord van de Chinese winkels. De helft heeft er ook wel eens gewinkeld. Het punt is, de grote groei lijkt eruit. Het blijft bij die vijftig procent, zo laten een vergelijking tussen 2024 en 2025 zien.

De platformen slagen er volgens het Amazon Shopper Report van Remazing niet in om hun naamsbekendheid om te zetten in kopende en terugkerende klanten.

“Hun snelle stijging komt door agressieve
prijs- en marketingstrategieën.”

“TikTok Shop noteert ondertussen 49 procent positiviteit, maar kampt met de hoogste negativiteit van 51 procent. Dit onderstreept dat, hoewel het steeds populairder wordt, de scepsis onder consumenten nog steeds groter is dan het enthousiasme.”

Amazon, zo laat het rapport zien, is in de EU5, het VK en de VS overal de nummer één marktplaats. De volgers, zo liet eerder deze week een rapport van ChannelX al zien, wisselen per land. In Frankrijk zijn Cdiscount en AliExpress populaire marketplaces. In Duitsland zijn dat juist MediaMarkt, OTTO en Zalando. In Spanje is El Corte Inglés een grote, in Engeland de supermarktketens Tesco, Sainsbury’s en ASDA.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond