Deel dit artikel
-

Europese programmaticmarkt in 2019 naar 15 miljard dollar

Adverteerders geven volgend jaar 14,7 miljard dollar uit aan programmatic ingekochte digitale reclameuitingen. Dat is 19 procent meer dan in 2018, aldus een rapport van OnAudience.com.

In 2017 was deze markt nog tien miljard dollar groot. De cijfers laten zien dat adverteerders steeds meer budget inzetten voor doelgroepsegmentatie en resultaatgedreven reclame.

Engeland is de grootste markt voor deze reclamevorm, gevolgd door Duitsland en Frankrijk.

De cijfers van OnAudience.com, onderdeel van technologieleverancier Cloud Technologies uit Polen, vertellen niets over de Nederlandse markt.

In een ander rapport voorspelt het internationale mediabureau GroupM dat in 2019 de wereldwijde reclamebestedingen met 3,6 procent stijgen. Eerst dachten de analisten dat dat 3,9 procent zou zijn, maar druk op de automarkt dempt daar de verwachte media-investeringen. In het jaar 2018 namen de mediabestedingen, online en offline, met 4,3 procent toe.

Foto: hernanpc (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond