Deel dit artikel
-

Ex Machina Groep ontwikkelt formules voor shoppingkanalen

Ex Machina Groep heeft een aantal interactieve formaten uitgewerkt voor shoppingkanalen, zowel via YouTube, Facebook als het grote scherm. Directeur Frank van Oirschot gaf gisteren een voorproefje op Cross Media Café in Hilversum.

Van Oirschot meent dat reclame op lineaire (reguliere) tv een doodlopende weg is. Het bereik wordt minder en online media bieden veel meer mogelijkheden op het gebied van metingen en gerichte reclame.

Toch zijn er in zijn ogen slimmere manieren om consumenten te bereiken. Namelijk met de aloude formule van het shoppingkanaal, maar dan in een modern jasje.

De formules die gisteren werden getoond dragen titels als Zengo, Amsterdam Today, Karaoke Cooking en – vermoedelijk in verband met Singles Day – het Cyber Sales Festival. Getoonde producten kunnen meteen besteld worden, uiteraard met spectaculaire kortingen.

Verkocht zijn de formules nog niet, vertelde Van Oirschot, maar dat zou geen al te grote opgave moeten zijn. Ex Machina Group werkt samen met grote namen in de entertainmentindustrie, waaronder Red Bull, ITV, Twitch, FremantleMedia, Microsoft, Talpa Global, Sony Pictures Television, WinView en NBC. In Nederland werkt het bedrijf voornamelijk voor RTL vanwege de ‘pittige budgetten’.

Ex Machina Groep heeft in dit verband e-commerce gigant Alibaba geadviseerd over de aanpak van zijn shopping event Tmall Luxery Flash, maar Van Oirschot moest toegeven ‘dat wij meer van hen hebben geleerd’.

Dit bericht is 9 keer gedeeld

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond