Deel dit artikel
-

ExMachina launchingpartner voor extensies gamekanaal Twitch

Het Nederlandse bureau ExMachina is launchingpartner voor de introductie van extensies voor gamekanaal Twitch van Amazon. Dat vertelde CEO Jeroen Elfferich gisteren tijdens het Cross Media Café – Coming Soon te Hilversum.

Twitch is vooral bekend als het kanaal waar gamers livegames kunnen kijken, maar daarnaast worden ook steeds meer series en tv-programma’s getoond. ExMachina maakt deze producties interactief door een interactieve laag over de video heen te leggen. Een voorbeeld is een kookprogramma waar kijkers kunnen bepalen welke ingrediënten er in de soep moeten komen. Die kunnen ze dan letterlijk aanklikken.

Twitch zal op zijn TwitchCon Developer Day in oktober meer uitleg geven over het platform.

Op de vraag waarom Twitch zelf dergelijke extensies niet ontwikkelt, antwoordde Elfferich dat ExMachina toch vooral uit de tv-wereld komt. “Wij doen dit soort dingen al langer, maar in een andere context. Het wil overigens niet zeggen dat Twitch dit soort toepassingen nooit zelf zal introduceren.”

Dezelfde technieken worden ook ingezet voor de videokanalen van Facebook, zegt Elfferich.

Het bedrijf doet eigenlijk heel weinig in Nederland. Elfferich: “Dat is niet onze bewuste keuze geweest, want ik zie Nederland toch als een demoland. Maar veel Nederlandse productiehuizen zijn in buitenlandse handen en dan moet je wel over de grens kijken.”

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond