Deel dit artikel
-

Exponentiële groei onlineboodschappen in België houdt aan

De corona-quarantaine heeft in België geleid tot een doorbraak voor onlineboodschappen: bij Carrefour komen er tot zes keer meer bestellingen binnen, bij Colruyt gaat het om een viervoud.

Een tijdslot regelen voor een Collect&Go-bestelling, is al even moeilijk als een toegangskaart voor Tomorrowland op de kop tikken, zegt Nathalie Roisin, woordvoerder van moederbedrijf Colruyt tegenover L’Echo.

Tot nu toe was de online omzet van boodschappen bij de zuiderburen tamelijk bescheiden.

Dat is flink aan het veranderen. Delhaize schortte afhalen in de winkels op, en wil zich richten op thuisbezorging.

De dienst Ship To, beschikbaar in Gent, Antwerpen, Brussel en Waterloo, merkt de drukte ook: normaal wordt binnen de 90 minuten bezorgd, maar dat loopt nu uit naar vier uur. In plaats van 18 bezorgers zijn er nu 66.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond