Deel dit artikel
-

Exterion Media stopt met traditionele billboards

Exterion Media stopt per 1 januari 2017 met haar traditionele billboardnetwerk. Men gaat zich volledig toeleggen op digitale displays.

De groei van buitenreclame zit volgens Exterion met name in objecten van twee bij twee meter. De traditionele billboardmarkt verslechtert zowel nationaal als internationaal al langere tijd.

Het Nederlandse bedrijf heeft dit jaar door de overname van het winkelcentrumnetwerk van Centercom een belangrijke positie verkregen op het gebied van digitale displays. Daartegenover staat dat de markt voor de traditionele billboards zowel nationaal als internationaal al langere tijd verslechtert, waardoor Exterion Media al anderhalf jaar geleden is gestart om deze exit voor te bereiden.

In de gemeenten waar de huidige traditionele billboards staan, heeft Exterion Media ook een dekkend netwerk met (digitale) objecten waarmee adverteerders minimaal eenzelfde bereik hebben, maar met een hogere contactfrequentie.

De digitale displays sluiten ook beter aan bij de reeds bestaande digitale uitingen op bijvoorbeeld Facebook, Snapchat en veel IAB formaten.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond