Deel dit artikel
-

Fabrique steekt Kunsthal in het nieuw

Ontwerpbureau Fabrique heeft de Rotterdamse Kunsthal online in het nieuw gestoken. De nadruk ligt op de actualiteit, maar dan wel door de jaren heen.

Het eigenzinnige museum heeft een nieuwe website gekregen waarbij een tijdlijn centraal staat. Natuurlijk vertelt die wat er op dit moment is te zien en doen in de Kunsthal, maar brengt de bezoeker al scrollend ook terug tot het begin, 1992.

Momenteel trekt het museum volle zalen met een expositie van werk van Keith Haring.

Fabrique licht toe: “Met de uitgesneden hoeken en de striping weerspiegelt de vormgeving van de website de inrichting van de Kunsthal en de architectuur van Rem Koolhaas. Iedere webpagina vormt weer een tentoonstelling op zich. Met bijzondere video’s, integratie van social media en uitstapjes naar maatschappelijke onderwerpen geeft kunsthal.nl een brede kijk op kunstenaars, kunststromingen en andere culturen. Zo verbindt de website kunst, cultuur en maatschappij.”

Foto: Rick Ligthelm (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond