Deel dit artikel
-

Facebook, GfK, Tubemogul lid van IAB Europe

De brancheorganisatie voor de online media- en marketingsector in Europa, IAB Europe, krijgt er met Facebook, GfK, Krux, RadiumOne en TubeMogul een aantal grote, internationale spelers als nieuwe leden bij.

Dat brengt het lidmaatschap tot boven de tachtig, zo laat IAB weten. De organisatie, die ook lobby-achtige activiteiten tracht te ondernemen, is ook actief in Nederland. IAB is ook de instantie die standaarden stelt voor reclameformaten.

In Europa is de online reclamesector goed voor een miljoen banen. Adverteerders gaven in de eerste helft van 2015 zestien miljard euro omzet aan digitale reclame uit. Over heel 2014 was dat 33,9 miljard.

Binnen de context van IAB Europe kunnen bedrijven hun stem laten horen over zaken als de cookiewet, adblockers en privacyregels. De organisatie heeft een overwegende reactieve opstelling.

Foto: Miki Yoshihito (cc)

Deel dit bericht

1 Reactie

daan

Het is leuk op internationaal lid te zijn van IAB maar om lokaal effect te hebben op de business is het aansluiten bij IAB lokaal veel logischer..

De meeste partijen die lid zijn van IAB Europa kiezen voor deze variant ipv lid worden van 10 verschillende lokale IAB oranisaties. Simpelweg omdat het voor sommige partijen te duur is om 10x contributie te betalen en actief deel te nemen aan de lokale IAB taskforce.

IAB Europa klinkt logisch..maar of Europese taskforces dat ook zullen zijn is de vraag!

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond