Deel dit artikel
-

Facebook krijgt hashtags

Facebook gaat het gebruik van hashtags ondersteunen, maar binnen het eigen netwerk, en dus niet ten behoeve van Twitter. Gebruikers die op hashtags drukken zoals  #royalbaby of #puppies krijgen berichten met dezelfde strekking te zien.

Op deze manier kan beter worden gevolgd wat anderen op Facebook zeggen, ook buiten de eigen vriendenkring. Zonder hashtags is dat eigenlijk niet goed mogelijk. Facebook lijkt voor hashtags te hebben gekozen omdat ze buiten Twitter al in gebruik zijn bij diensten als Istagram en Tumblr. Twitter kan overigens niet de uitvinding van de hashtag claimen. Die eer gaat naar Chris Messina, nu een ontwerper bij Google Plus.

Er waren al gebruikers die hastags op Facebook plaatsen, maar die waren niet klikbaar. Gebruikers kunnen ook hashtags uit een menu selecteren. Dat kan vandaag al op de desktopversie, maar voorlopig nog niet in de mobiele apps. En voorlopig zijn de mogelijkheden maar voor een beperkte groep gebruikers beschikbaar.

Adverteerders kunnen vooralsnog geen gerichte reclame tonen op basis van hashtags en ook geen hashtags kopen, zo weet vaktitel AdAge.

 

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond