Deel dit artikel
-

Facebook: nu ook reizigers targeten in inspiratiefase

Facebook heeft de mogelijkheden van reisadvertenties uitgebreid. Met trip consideration helpt Facebook naar eigen zeggen reisadverteerders mensen te bereiken die een intentie hebben getoond om te reizen, maar nog geen bestemming hebben bepaald.

Eerder introduceerde Facebook dynamic ads waarmee reispartijen de data van Facebook kunnen combineren met hun eigen klantgegevens, zoals het gedrag op de mobiele site, app en website, om zo gerichter te adverteren. Trip consideration is een uitbreiding hiervan waarmee consumenten in een vroeg stadium van de customer journey kunnen worden aangesproken, namelijk de inspiratiefase.

Adverteerders kunnen deals en populaire bestemmingen presenteren om mensen aan te moedigen hun volgende vakantie op een specifieke bestemming te boeken. Dit maakt het volgens Facebook gemakkelijker voor adverteerders om nog specifieker bestemmingen te laten zien. De nieuwe tool kan worden gebruikt via Facebook, Instagram en Audience Network.

Als voorbeeld noemt Facebook in een blog een student die zijn voorjaarsvakantie op het strand wil doorbrengen. Die interesse blijkt uit het browse-gedrag, waaruit ook af  te leiden valt dat de student nog geen specifieke bestemming in gedachten heeft. Reisadverteerders kunnen deze student bereiken met advertenties waarin vluchten of hoteldeals worden aangeboden die zorgen voor de volgende stap in de customer journey (overwegen en evalueren) om natuurlijk uiteindelijk hopelijk tot conversie te leiden.

Trip consideration werkt in aanvulling op de bestaande targeting-opties van Facebook en kan worden gebruikt op Facebook, Instagram en Audience Network.

 

Dit bericht is 8 keer gedeeld

1 Reactie

Sander

Ja, zo kun je het ook verwoorden, lekker bedacht Mark.
“die een intentie hebben getoond om te reizen, maar nog geen bestemming hebben bepaald”

Zijn dit dan gewoon alle mensen die nog geen bestemming gekozen hebben of zijn er ook mensen die geen intentie hebben om op vakantie te gaan?

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond