Deel dit artikel
-

Facebook, Pinterest en Twitter domineren ‘social sharing’

Facebook, Pinterest en Twitter, in die volgorde, zijn de belangrijkste sociale platformen voor verwijzingen naar sites, volgens een uitgebreide studie van Shareaholic. Dat bedrijf keek gedurende een jaar naar 200.000 websites met in totaal 250 miljoen unieke maandelijkse bezoekers. Google Plus en LinkedIn scoren fors lager.

Wie verkeer wil genereren naar sites kan zich maar het beste concentreren op Facebook, Pinterest en Twitter. 8,11 procent van alle verwijzingen waren het afgelopen jaar (gerekend tot en met september 2013) voor rekening van Facebook, Pinterest volgde met 3,24 procent en Twitter met 1,17 procent.

Google Plus genereert met 0,06 procent nauwelijks verkeer en dat aantal is gedurende het jaar ook nauwelijks gegroeid. Volgens Shareaholic heeft het platform te veel concurrentie.

Facebook, Pinterest en Twitter groeien het hardst met Pinterest aan kop. Shareaholic verwacht ook meer groei van YouTube en LinkedIn. YouTube is volgens de onderzoekers geen verrassing. ‘Menigeen houdt van YouTube en spendeert er flink wat tijd’. Op dit moment is hun aandeel in ‘social sharing’ bescheiden.

Voorheen waren ook StumbleUpon en Reddit belangrijke verwijzers, maar hun marktaandeel loopt terug.

Deel dit bericht

2 Reacties

Paul van Buuren

Nuttige cijfers. Is de situatie voor Nederlandse sites hetzelfde?

Onno Jansen

Ik ben ook erg benieuwd naar Nederlandse cijfers! Maar zeker nuttige cijfers inderdaad.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond