Deel dit artikel
-

Facebook rolt locatiedienst uit in Europa

Facebook Places wordt gelanceerd in het Verenigd Koninkrijk en andere Europese landen. Wanneer de dienst naar Nederland komt, is nog niet duidelijk.

Het Verenigd Koninkrijk, Duitsland, Italië, Frankrijk en Spanje zijn de eerste Europese landen waar gebruikers in kunnen checken bij fysieke locaties. Aan het inchecken hangt op Facebook Places een beloning in de vorm van kortingen en speciale aanbiedingen wanneer een bedrijf hierin samenwerkt met Facebook.

Facebook maakte dit bekend op een bijeenkomst in het Verenigd Koninkrijk, zo laat The Next Web weten. Ook TechCrunch maakt melding van de Europese lancering van de dienst.

De aanbiedingen kunnen in verschillende vormen komen. Zo kan een gebruiker aangeven of hij een goed doel wil helpen, retailers kunnen producten weggeven, een gebruiker kan loyaliteitspunten sparen of er kan een beloning worden uitgeschreven voor gebruikers die vrienden meenemen naar een locatie.

Facebook Places lijkt hiermee op een kruising tussen het populaire Foursquare en het eveneens populaire Groupon.

Volgens TechCrunch zou Facebook voor de Europese lancering samenwerken met Starbucks, Mazda, Argos en Benneton.

Deel dit bericht

6 Reacties

Anthony

Location Based Services zijn erg hot sinds 2010. Een Nederlandse site die ook hiermee bezig is, is Exclusivi.nl. De site bouwt aan een gratis mobiele applicatie voor het winkelende publiek. Via hun mobiel krijgen leden toegang tot speciale aanbiedingen in hun buurt. De site blijft bewust vaag over hun plannen, maar het klinkt wel interessant. Ik denk dat dit soort concepten in 2011 wel succes zullen hebben.

Marc

Moeten ze eerst nog even Hyves verslaan!

Ecombuilders

Slim om de in Amerika populaire services als Foursquare en Groupon te combineren. Ik denk dat dit wel weer een groot succes wordt voor Facebook! Ben benieuwd wanneer het naar Nederland komt.

jaanu-cocktails

Heel erg spannend allemaal!!!!!

Rogier

Heel slim, ziet er goed uit ook! Ik denk dat de salesafdeling bij FB een mooie bonus gaat pakken einde van dit jaar. Alleen de deals met Starbucks, Mazda, Benneton en Argos lijken me matig om te starten in NL. Begin dan met H&M oid, zijn in elke stad fusiek aanwezig.

Bob

@Anthony, grappig dat jullie launching page (exclusivi.nl) er precies hetzelfde uitziet als die van http://www.forkly.com…...

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond